کد خبر 264129
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

امیر غفارمنش در گفتگو با «حیات»؛

لزوم پیشرفت سینمای ایران نسبت به گذشته/ در هیچ فیلم یا سریالی مشغول به کار نیستم

لزوم پیشرفت سینمای ایران نسبت به گذشته/ در هیچ فیلم یا سریالی مشغول به کار نیستم

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه سینمای ایران از دوران کمال‌المک، هامون، شاید وقتی دیگر و ... به عقب آمده است، بر لزوم پیشرفت سینمای ایران نسبت به دهه‌های گذشته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ امیر غفارمنش (زاده ۶ اردیبهشت ۱۳۴۷) هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون و صداپیشه اهل ایران است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۷ شروع کرد و فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری تهران می‌باشد.

از افتخارات وی می‌توان به نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد از بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نمایش رکاب به کارگردانی عزت‌الله مهرآوران و چهارفصل به کارگردانی سعید ذهنی اشاره کرد. وی در سریال‌هایی چون «روزگار خوش حبیب‌ آقا»، «خوش‌نشین‌ها»، «دردسرهای عظیم»، «رستوران خانوادگی» و... حضور داشته است.

امیر غفارمنش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: با نیم نگاهی به آغاز سریال‌های تلویزیونی مانند امام علی (ع)، ساعت خوش، پدر سالار، سلطان شبان، سربه‌داران و هزار دستان متوجه می‌شویم که ما عقب افتادیم. مانند تئاتر از زمان آقای منتظری تا الآن به سمت عقب می‌رویم.

لزوم پیشرفت سینمای ایران نسبت به گذشته/ در هیچ فیلم یا سریالی مشغول به کار نیستم

وی با بیان اینکه تئاترهای آزاد، پر بار شده اما جای تئاترهای عمیق خالی است؛ افزود: سینمای ایران نیز از دوران هامون، کمال المک، شاید وقتی دیگر و... به عقب آمده و فیلم‌های کمدی صرفا گیشه‌ای را در سینما شاهد هستیم و اصلا نیازی به صحبت من نیست که سینمای ما فقط عقب گرد دارد.

آزادی بیشتر کلید برتری تلویزیون از نمایش خانگی

بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص نمایش خانگی و تلویزیون اظهار کرد: نمایش خانگی تا حدودی از تلویزیون موفق‌تر بوده زیرا آزادی بیشتری دارد که قطعا به محض آزادی بیشتر تلویزیون، ما می‌توانیم موفقیت تلویزیون برابر نمایش خانگی را ببینیم که چطور از آن جلو می‌زند.

حمایت علیخانی سبب رونق جوکر شد 

وی با بیان اینکه جوکر برنامه‌ی جذابی است که با حمایت احسان علیخانی به بازدیدهای میلیونی در دقیقه رسید؛ افزود: باید در ادامه دید روند این برنامه‌ی پر مخاطب چگونه خواهد بود.

غفارمنش در پاسخ به این سوال که اکنون در کدام فیلم یا سریال مشغول به کار است؟، گفت: در حال حاضر در هیچ فیلم یا سریالی فعالیتی ندارم و در سال‌های اخیر در چند کار تئاتر فعالیت داشتم که ان‌شاءالله موقعیت خوبی پیدا کنم تا بتوانم در آن‌ها ایفای نقش کنم. تا جایی که توان دارم تئاتر کار میکنم مگر اینکه بین متن ها سناریو یا نقش ویژه ای پیشنهاد شود؛ شاید چیزی به غروب ما نمانده باشد پس بهتر است غروبی زیبا باشد.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha